Underbara Clara Vintagepimp och hemmafix

Jaha, erkänner. Jag följer underbara Claras blogg slaviskt. I hela mitt liv har jag samlat på bra att ha och pysslat och knåpat så billigt det går, bara för att det känns kul. Till och med när det blev dags att köpa hus blev det ett knåpa- och pysslaihophus.  Så kommer det en liten snärta och bloggar om hur hon gör just detta och nu till och med gjort en hel bok om det. (Fast det måste tilläggas att sådana husliga höjder som Clara befinner sig på har jag aldrig varit..) Jag gillar hennes idéer och att hon har blivit trendsättare och gjort det mer okej med återvinning och loppis. Det är ju helt klart mer miljövänligt att vara shopaholic på begagnade grejor. När jag kollar i boken blir jag oerhört sugen på att bara gå hemma och pimpa alla loppisfynd som blir liggande på grund av tidsbrist. Kanske inte ett helt hållbart alternativ. I stället nöjer jag mig med att drömma och bli lite inspirerad till en och annan pysseldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar