Decembertips

Alltid vid den här tiden får jag ett stort behov av att förbereda inför de stora helgerna i december. Jag vill rensa i gömmor och skåp och få en omstart när det nya året börjar och fast jag inte är någon större julfirare så dras jag med i karusellen. Jag är med i tidskriftsgruppen och där har det sedan länge varit reportage från hem i juleskrud och tips på mat och pynt.  Många bra tips, bl. a har många i personalen vikt pappersstjärnor. Kolla gärna på tidskriftshyllan om du inte redan har pysslat klart.
Det är samma visa varje år. Jag släpar hem samma julböcker och tänker att nu ska ska jag visa upp min kreativa sida. Oftast blir det bara bläddring och en önskan att få vara hemma och pyssla i lugn och ro. I år blir det förhoppningsvis bättre då det blir en hel del pyssel på biblioteket i december. Håll koll på hemsidan.
Mina bästa inspirationsböcker är Vit jul - Susanne Magelund och Vintern och julens glädje - Nina Dreyer Hensley. Sedan är det ju alla tidskrifter: Sköna hem, Hus och Hem, Femina, Lantliv med flera som lockar.
Någon julmusik blir det inte för min del, så istället tipsar jag om min favorit just nu, Gudrun Gut som med sitt album Wildlife får mitt behov av sval och absorberande posttechno tillgodosett.  Sist vill jag avsluta med Kents Jag är inte rädd för mörkret, som gör att december känns helt okej ändå trots det konstanta mörkret.



Linda, biblioteksassistent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar